tisdag 22 januari 2008

Kändes nästan som en förlust...

Oavgjort mot Villa hemma. Ja det känns verkligen som en förlust. Stundtals hade Aston Villa inte en chans att få låna bollen. Men man vinner inte om man inte gör mål på sina chanser. Kuyt underpresterade å det grövsta och Fabio Aurelio hade knappt platsat i Piteå IF. Jag förstår inte varför vi måste krångla till det i sista läget? Varför anfaller vi rakt fram? Varför använder vi inte våra yttermittfältare till att löpa på kanterna? ALLA drar sig ju in i mitten. Då är det ju inte konstigt att det ser ut som en gröt i straffområdet. Alla försvarare kan ju bara ställa sig i en mur vid straffpunkten så har de ju stoppat oss. Jag kan inte säga att jag var nöjd igår. Jag stälde mig frågan när man sist kände att man sett en bra, välspelad fotbollsmatch. Ska man vara ärlig så minns jag inte. Jag vet att jag har sett någon match den här sässongen där jag riktigt njöt av att spelet fungerade. Den känslan vill jag inte ha en gång varje sässong, den känslan vill jag ha minst en gång varje vecka. Förövrigt tycker jag att amerikanarna borde sälja till DIC. Inte för att jag vet om det kommer att lösa våra problem men det kan ju inte bli mycket värre än vad det är nu.

Inga kommentarer: