torsdag 31 januari 2008

Tomhet..

Först fick jag vara arg för att kanalen inte fungerade. Canal + sport 1 vill säga. Men den andra kanalen som visade United mot Portsmouth fungerade klockrent. Ingen signal sa Tele2vision boxen. Konstigt tyckte jag och ringde den tekniska supporten. Som inte kunde förklara fenomenet annat än med att det var något lokalt fel i Piteå på just den kanalen jag skulle titta på. Det är väl som vanligt när man har med det där företaget att göra. Tids nog efter många svordomar och förbannelser så började kanalen att fungera. Jag ska väl vara nöjd, jag fick ju i alla fall se 2/3 av matchen.
Om det nu inte var nog med olyckor för en dag så gick ju Liverpool och förlorade. Utifrån det jag såg av matchen kunde ett oavgjort resultat 0-0 varit väldigt rättvist. Inget av lagen skapade mer än några halvchanser. West Ham hade en ribbträff, Liverpool hade ett skott som räddades på mållinjen. Den räddningen skulle dock varit straff eftersom det var försvararen som plockade ner bollen med handen och gick flinande därifrån. Men dommaren behagade inte att blåsa straff.
Det gjorde han däremot när Fredrik Ljungberg gick omkull i straffområdet när det återstod ca 15 sekunder av matchen dvs i 93 :e minuten. Då måste jag erkänna att jag svor om möjligt ännu mer.
Efter att den värsta ilskan lagt sig kände jag en stor tomhet. Är det meningen att det ska vara så här orättvist. Ja idrotten är besynnerlig, men det är väl det som gör den intressant antar jag. Men jag föredrar nog att Liverpool vinner med 5-0 än förlorar med uddamålet med några sekunder kvar av matchen. Snopet kändes det. Men det är bara att ta nya tag. Ny match på lördag. Hemma mot Sunderland. Då finns inga ursäkter, då VINNER VI!!!

Andra om ,

Inga kommentarer: